woensdag 1 juni 2016

Spijt, Carry Slee



Het boek gaat over een jongen, Jochem, die gepest wordt door 3 klasgenoten. Op een dag hangen ze zijn kleren in de boom. De turnleerkracht Meneer Van Dyk ziet het, maar zegt er niets op. David, een vriend van Jochem, vind het erg wat ze doen met hem, maar durft er niet tegen in te gaan. Jochem houdt ook een dagboek bij waarin hij alles schrijft wat ze met hem doen. Op een dag vieren ze met de klas een klassenfeest bij Meneer Van Dyk. De pesters hadden afgesproken dat Jochem 2 weken voor hen moest werken en dan het pesten zou stoppen. Normaal zou het op de dag van het klassenfeest moeten stoppen, maar dat gebeurde niet, want op het klassenfeest wordt hij nog altijd gepest en David is te veel bezig met zijn liefje dat hij niet merkt dat hij gepest wordt. De volgende dag blijkt dat Jochem niet thuis is gekomen en David wil onmiddelijk gaan zoeken. Hoe het afloopt zul je zelf moeten lezen.

Ik vond het een heel mooi boek, het leest gemakkelijk en snel. Soms was het wel een beetje droevig. Ik snap niet waarom de leerkrachen en leerlingen niets tegen het pesten hebben gedaan. Het boek is waargebeurd. Ik raad het boek aan want dit gebeurt bijna dagelijks.

Niemand wil dat pesten tot zo een verdriet leidt.


René Vandesteene  
 2LAa         15



Geen opmerkingen:

Een reactie posten