
In het boek "Een kei in een rivier", is Heleen het hoofdpersonage. Haar vriendje en familie spelen ook een hele belangrijke rol in het verhaal. Heleen zit in een middelbare school, en heeft een hekel aan school. Jazzballet is haar allergrootste hobby, waar ze iedere schooldag naar uitkijkt. Wanneer ze na een lastige schooldag thuiskomt, heeft ze hevige keel- en hoofdpijn. Oorspronkelijk stelde de huisarts een infectie als diagnose. Wanneer na vele onderzoeken het verdict leukemie valt, stort haar wereld in. Al snel wordt ze opgenomen in het ziekenhuis en komt ze terecht in zwarte tijden. Doorstaat ze deze, of geeft ze het op? Om dit te weten te komen moet je het boek lezen.
Ik vind het een heel aangrijpend, en emotioneel boek. Het is een kort boek, en je bent direct helemaal mee in de wereld van Heleen. Ik vind het wel jammer dat de cover niet aanspreekt, ikzelf zou het boek nooit spontaan lezen bij het zien van de cover.
Kortom, het is een echte aanrader, voor je het weet, ben je al aanbeland aan je laatste bladzijde, en vind je het spijtig dat er geen vervolg op is.
Julie Bonte
2LAe
Nr.1
Geen opmerkingen:
Een reactie posten