
Lauren is een meisje met een IQ van 138. Hiermee wordt ze al jaren gepest. Jonathan heeft ook een hoog IQ, een IQ van 142. Hij wordt hier ook al lang mee gepest. Lauren twijfelt of ze naar het komende schoolbal zal gaan, maar met de hulp van Evelien, haar vriendin, gaat ze kleren kopen en beslist ze naar het schoolbal te gaan. Jonathan, uit een andere school, zal samen met zijn oudere zus ook naar het schoolbal gaan. Die avond ontstaat een prille romance, jammer genoeg wordt die verstoord door een verschrikkelijke gebeurtenis ...
Ik vind het een zeer mooi boek omdat je ziet dat een zeer hoog IQ hebben ook niet alles is! Het is het perfecte bewijs dat zij soms ongelukkiger zijn dan wij. In het begin is het soms wat moeilijk, omdat er plots een paar flashbacks in zitten, in het boek zelf verwisseld het ook soms van standpunt. De cover past er volgens mij perfect bij. Het rood van liefde, maar ook van wraak.
Het is een prachtig boek en zeker een aanrader om te lezen!
Maud Ducasteele
2LAe nr.2
Geen opmerkingen:
Een reactie posten